מתכונים קלים טעם וריח - מדור סקירות מוצרי הגיוזה של מינג לינג – סקירת מוצר

מוצרי הגיוזה של מינג לינג – סקירת מוצר

מאת אסף כהן
גיוזות בסטימר

מינג לינג זהו קו מוצרים אסייתיים חדשים שמפתח השף תמיר לרמן. אנחנו הוזמנו לנסות את מוצרי הגיוזות והדים סאם ולחוות את דעתנו.

בתור התחלה נסביר למעוניינים – מה ההבדל בין גיוזה לדים סאם?

תשובה: אין הבדל. האמת היא שיש דקויות קטנות – אבל תכל'ס בשני המקרים מדובר בבצק ממולא.

מוצרי מינג לינג מיוצרים בישראל והם כשרים.

את הגיוזות מכינים באידוי – כלומר מכינים מקור מים רותחים (סיר או מיחם) ועליהם מניחים סיר אידוי מבמבוק – ובתוכו מבשלים את הגיוזות על ידי אידוי. כלומר – הבישול נעשה ללא שמן ועל ידי אדים בלבד.

הגיוזות יכולות לשמש כארוחה בפני עצמן או כחלק ממנה שלמה. השף תמיר לרמן הציג לנו מספר אופציות להכנה והגשה של הגיוזות.

הוצגו בפנינו 3 מוצרי גיוזה: גיוזה בטטה, גיוזת עוף וגיוזת ירקות. גיוזת הבטטה והעוף היו מבצק רגיל וגיוזת הירקות היתה עשויה מבצק אורז וללא תוספת סוכר, מה שלפי השף לרמן הופך את הגיוזה למתאימה במיוחד למי שמתנזר מסוכרים וגלוטן.

בתור התחלה הוגשו לנו הגיוזות בפני עצמן. כלומר לאחר אידוי על הסטימר, לצד רוטב סויה מתוקה – לטעימות. הגיוזות היו עסיסיות וטעימות מאוד עם הרוטב ובלעדיו. לאחר מכן ביצע השף לרמן מספר מתכונים עם הגיוזות על מנת להמחיש כי גיוזה אינה רק מאכל בפני עצמה אלא יכולה להיות מרכיב כחלק ממנה גדולה אחרת.

המנה הראשונה שהוצגה היתה גיוזת עוף צרובה במחבת עם רוטב סויה מתוקה – כאן הגיוזה הוכנה בשילוב של טיגון ואידוי במחבת. הגיוזה טוגנה על מנת לתת לה מרקם קריספי – ולאחר מכן בושלה באדי מים שעורבבו עם קורנפלור בתוך המחבת. הגיוזה היתה קריספית וטעימה במיוחד. השילוב היה מוצלח מאוד.

המנה השניה היתה מעין סלט של גיוזות ממולאות בטטה עם גבינת עיזים ופקאן. הגיוזה הוכנה בדרך המסורתית באידוי – ולאחר מכן הוטמעה בתוך סלט טעים ומעניין. (מתכון בהמשך)

המנה השלישית והמוצלחת מכולן היתה תבשיל קאי ירוק עם כיסוני אורז. כאן הגיוזה נכנסה כחלק מתבשיל גדול, חריף ועשיר במיוחד שבהחלט הראה שגיוזה יכולה להתחבר גם למאכלים אחרים.

גיוזות בהכנה במחבת
גיוזות בהכנה במחבת
תבשיל קארי ירוק עם גיוזות אורז
תבשיל קארי ירוק עם גיוזות אורז
סלט גיוזות בטטה וגבינת עיזים
סלט גיוזות בטטה וגבינת עיזים
גיוזות בסטימר
גיוזות בסטימר
גיוזות בסטימר
גיוזות בסטימר
השף תמיר לרמן עם הסטימר
השף תמיר לרמן עם הסטימר

בסוף הערב קיבלנו מבחר ממוצרי מינג לינג על מנת שנוכל לנסות את כוחנו בבית. ולהלן תוצאות הניסוי:

גיוזת האורז והירקות שהכנתי בבית על הסטימר שלי – יצאה מעדן מלכים. האורחים, שחלקם עברו גמילת סוכר וגלוטן, פשוט ליקקו את האצבעות.

החלק היותר מאתגר היתה חבילת עלי הגיוזה שקיבלנו להכנה ביתית. החבילה הגיעה קפואה – והופשרה לצורך המאורע. קצצתי פטריות, גזר וכרוב למטרת מילוי פשוט ונחמד.

העלים לאחר ההפשרה היו קשים ולא גמישים – ועל מנת לעבוד איתם הייתי צריך לטבול אותם במים ורק כך השגתי את הגמישות הרצויה. בעלים הראשונים של הגיוזות התקשתי ליצור גיוזה מושלמת – ובסופו של דבר סגרתי את הגיוזות כמו רביולי (כלומר ללא הקפלים המסורתיים של הגיוזה).

את הגיוזות המוכנות הכנתי באידוי – והן יצאו טעימות מאוד ומוצלחות. טיפ: להפשיר את כל עלי הגיוזה יחד ולא להפריד אותם. כך ההפשרה תהיה אופטימלית.

גיוזה תוצרת בית
גיוזה תוצרת בית
גיוזה תוצרת בית
גיוזה תוצרת בית

טיפ נוסף – עדיף כבר לרכוש את הגיוזות המוכנות. הן טעימות מאוד, ממרכיבים טבעיים, ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל או מונסודיומים למניהם.

בקיצור – מוצרי מינג לינג מקבלים ציון גבוה, דפי הגיוזה פחות. המוצר מומלץ מאוד.

את המוצרים ניתן למצוא בעדן טבע מרקט, טיב טעם ורשת מזרח ומערב.

[review]

[divider]

סדנת הגיוזה נערכה בסטודיו של השף ארז שטרן. הסטודיו הוא מעין לופט וממוקם בבית פנורמה בדרום תל אביב ומשמש כמקום אירוח מושלם לאירועים פרטיים ועסקיים. המקום יפה מאוד ונעים מאוד ומומלץ בחום למי שמחפש מקום לאירוח לאירועים מ12 ועד 100 איש.

[divider]

מתכון לסלט גיוזת בטטה עם גבינת עיזים ופקאן באדיבות השף תמיר לרמן:

מוצרי הגיוזה של מינג לינג – סקירת מוצר

על ידי 5 ביוני 2014

  • זמן הכנה : 2 דקות
  • זמן בישול : 10 דקות
  • אלרגניים :

מרכיבים



הוראות הכנה

  • מכינים את הגיוזות במחבת על פי הוראות ההכנה.
  • מוסיפים את החמאה, הפקאנים והחמוציות ומקפיצים הכל יחד.
  • מוסיפים את הסילאן הסויה והעירית הקצוצה וממשיכים להקפיץ.
  • מעבירים לקערה ומפזרים מעל את גבינת העיזים.

זהו! מוכן!

הדפסה

בטח תשמחו להכין גם: