מסדרים את הסדר

אנחנו, כמו שכבר הבנתם, מחפשים דרכים איך להפוך את ליל הסדר לערב נסבל ומעניין. אז כבר נתנו לכם טיפים איך לשדרג את קערת הסדר, וכעת אנחנו רוצים לתת לכם מספר טיפים שייסיעו לכם לארגן את עצמכם ואת האורחים בחג – שתהיה ארוחה נעימה הרבה יותר. אז לא נגיד לכם להזמין רק 4 אנשים (למרות שביננו, מי שמזמין 30 איש – בטח לא זכר באותו רגע איך מבשלים לכמות כזו – ומי צריך לנקות…) אבל ניתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג בלי לאבד את השפיות.

סידור השולחן

ארגון נכון ומוקדם של שולחן החג הוא המפתח להצלחה של ליל הסדר. קודם כל – סמנו מקומות מראש. ארגנו פתקים צבעוניים ויפים עם שמות – ומקמו אותם במקומות בהם אתם רוצים שהאורחים ישבו.

מי שצריך גישה למטבח – מקמו אותו במקום הנכון. אם יש אנשים שאוהבים יותר או לא סובלים אחד את השני – וודאו זאת מראש וארגנו את השולחן בהתאם. אם יש ילדים קטנים – אל תשימו אותם ליד הקיר אלא בכסא שממנו אפשר לרדת ולעבור לסלון או לפינת משחקים במהירות.

סביבת השולחן

ארגנו לכם שביל גישה פנוי למטבח ובחזרה – שלא תצטרכו להקים את כולם בדרך.

כמו אצל כולם – כשיש הרבה אורחים מתארגנים על כל מני כסאות שונים ומשונים. ארגנו את הכסאות לפי מי שאמור לשבת עליהם. למבוגרים ארגנו את הכסאות המרופדים. התארגנו מראש על כסאות תינוק שלא תופסים מקום. השתדלו להמנע מכסאות עם משענות בצדדים, כסאות ללא משענת גב (ולא, זה לא נוח להשען על הקיר), או שרפרפים.

אל תצפו שילדים קטנים ישבו ליד השולחן לאורך כל הערב. הם יאמללו אתכם ואת הסביבה. ארגנו להם מראש פינת משחקים עם משחקים שקטים שהם יוכלו מדי פעם ללכת, להתפרק ולחזור לשבת עם כולם.

אוכל

הנושא הכאוב ביותר בכל שנה. כל שנה אנחנו אומרים לעצמנו: "השנה לא נשאיר כמויות של אוכל". המנטרה שמנחה אנשים, משום מה, בליל הסדר זה להציג שולחן עמוס כל טוב ובשפע. ובסוף – אנשים מגיעים ל"שולחן עורך" אחרי שהם אכלו מצות, נשנשו פה ושם מרורים וחרוסת, כירפסו לעצמם כרפסים וכו'. בקיצור הנה הנוסחה לשולחן עורך.

מנה ראשונה קטנה.

אפילו קטנה מבד"כ. אם מרק – אז לא מרק סמיך וכבד אלא קליל. אם דג – אז ללא תוספת לצידו.

והקפידו על מנה ראשונה אחת בלבד. אלא אם אתם מגישים דג – ואז הכינו מנה נוספת לאנשים שנמנעים מדג. אבל לא יותר.

מנה עיקרית

במקום להכין 4 מנות עיקריות (עוף, בקר, עוד עוף ועוד בקר) הכינו 2 מנות בלבד. מנת עוף ומנת בקר. וזהו. והכינו מנות כמספר האורחים. (סביר להניח שאנשים ירצו תוספת, או לנסות את 2 המנות) אבל לא כפול ממספר האורחים, ולא מנות ענקיות. אנשים לא ירגישו בחוסר. האמינו לי. אין בנאדם שצריך לאכול יותר מזה – גם לא בליל הסדר.

תוספת

לא יותר מ2 תוספות. גם ככה בפסח יש כאב ראש עם עניין התוספות כי רוב התוספות הן חמץ. אז הכינו תוספות על בסיס תפוחי אדמה (למשל, תפוחי אדמה מתובלים ופירה) או אם אתם אוכלים אורז וקטניות – השתמשו בהם.

הוסיפו 2 מנות ירקות מבושלים (ברוקולי, כרובית, גזר גמדי, אפונה וגזר וכל מה שיעלה בדעתכם).

וזהו.

סלטים

סלט ירקות גדול, סלט עלים גדול, חומוס (לאוכלי הקטניות) וכמה סלטים נוספים. קצת. לא קערות ענק.

קינוח

לכו על סלט פירות או סורבה פירות קליל לצד תה חם. למה צריך להסתבך?

שתיה

הרבה מים קרים, בקבוק שתיה קלה על כל 3 אנשים.

כלים

נכון שמפמפמים לנו בראש שכלים חד פעמיים מזהמים ורצוי להשתמש בכלים רגילים. אז אומרים. לרוב האנשים אין סרביסים לכמות אורחים ענקית ואם אנחנו רוצים שולחן יפה בזול – יש המון כלים חד פעמיים יפיפיים ואיכותיים. עם כלים עמידים שלא נשברים (וגם לא נשברים לרסיסים). חוץ מזה – אם אין לכם מדיח כלים – דעו לכם ששטיפת כלים ידנית מבזבזת עשרות עד מאות ליטרי מים שיחד עם סבון הכלים מייצרים מפגע אקולוגי הרבה יותר מכלים חד פעמיים – שאפשר לשים בפחי מחזור.

חוצמזה – גם כאב ראש של שטיפת כלים זה מפגע לא קטן. לכן – אני ממליץ באירועים שכאלה להשתמש בכלים חד פעמיים.

יין

4 כוסות זה הרבה יותר מדי לאדם הסביר. אז אם אתם לא רוצים שאנשים ישירו לכם 1 מי יודע בצ'כית – פנקו את האורחים שלכם במיץ ענבים טוב ותסגרו את הפינה הזו. הילדים יודו לכם.

אפיקומן

בגדים זה לא מתנה לגיטימית לילדים. רק אומר.

חג שמח!

רעבים אבל לא בא לכם לבשל?!
קבלו קוד בשווי 30 שח להזמנה ב Wolt!
(בעצם 15*2 אבל עדיין אחלה!)
תקף למשתמשי WOLT חדשים בלבד! כמות הקופונים מוגבלת!

Thank you!

We will contact you soon.

Related posts

טיפים לבחירת תפריט שמתאים לאירועים

מדריך לתערובות תבלינים

מתכונים טעימים למסעדה כשרה