מתכונים קלים טיפים והגיגים איך לחסוך במטבח

איך לחסוך במטבח

מאת אסף כהן

כל בשלן חובב ומקצועי יודע שבישול זה תחביב בכלל לא זול. החל מהעובדה שרכיבי מזון איכותיים עולים לא מעט כסף, וכמובן העובדה שכלי בישול טובים עולים המון כסף. סכין טובה, לדוגמא, תתחיל מ400 ₪ ויכולה להגיע לאלפי שקלים. סירים ומחבתות טובים הם גם באזור המחירים הזה, וכמובן מוצרי חשמל למטבח כמו מיקסר, מעבד מזון, תנור טוב ועוד – לא זולים כלל וכלל.

אז איך בכל זאת ניתן לאבזר את המטבח – בלי לפשוט את הרגל?

קודם כל – מתאבזרים במה שצריך. העולם מלא בגאדג'טים יקרים ולא שימושיים שאנחנו יכולים בהחלט להסתדר בלעדיהם. פותחני שימורים חשמליים, מייבשי חסות, מקלפי שום (למדו כאן איך לקלף מלא שיני שום ב20 שניות), קוצצי ירקות, מגבות עם מגנטים וזה רק על קצה המזלג. אז נכון שהשימוש בהם יהפוך את החיים שלכם לקצת יותר קלים – אבל אם תשתמשו במוצרים בסיסיים יותר – תחסכו עשרות ומאות שקלים.

קניות נבונות

זה החלק הכי חשוב כמובן. אבל דווקא כאן – צריך לחשוב טוב טוב איפה חוסכים ואיפה החיסכון יעלה לנו ביוקר. באופן מפתיע – הוצאה חד פעמית גדולה – תחסוך לנו הרבה הוצאות קטנות בהמשך.

הבעיה בתחום הבישול והמטבח זה שיש המון היצע בהמון מחירים. לא פעם תוכלו למצוא בחוברות מסויימות הצעות מסוג: "סט סכיני שף מעולים באיכות מדהימה ב30 ₪ כולל משלוח". אין מתנות חינם וגם לא במחיר סימלי. המוצר בטוח נחות. סכין שף טובה, כפי שציינו, עולה מאות שקלים. לכן אם תנסו לחסוך ולקנות סכין זולה – תוך שנה תאלצו לקנות סכין חדשה או להתמודד עם סכין גרועה. אותו הדבר במוצרי חשמל – קנו פעם אחת משהו טוב שישמש אתכם ל10, 15 ואפילו 20 שנה. החיסכון הוא לאורך זמן. תמיד תוכלו למצוא קופונים לקניות באינטרנט באתרים כמו גרופון, ביי 2 ודומיהם בשביל למצוא דילים טובים למוצרי חשמל, סכינים, סירים ומחבתות טובים שישמשו אתכם לאורך זמן. בד"כ כאן המותג כן משחק – וככל שהמותג טוב יותר וחזק יותר תקבלו מוצר איכותי יותר עם אחריות ושירות טובים – דבר הניקר בעיקר במכשירים "כבדים" במטבח כמו, תנור אפייה, מדיח כלים, מעבד מזון ועוד.

מותגי מזון

כאן דווקא כן אפשר ורצוי לחסוך. בתחום המזון חינכו אותנו הרבה זמן שהמותג היקר הוא האיכותי. זה ממש לא נכון, לפחות בישראל. רצוי לקרוא את האותיות הקטנות לעומק – ולגלות שלפעמים גם המותג היקר וגם המוצר הזול מיוצרים באותו מפעל באותם תקנים ומגיע מאותו ספק. רסק עגבניות, שימורים למניהם, ירקות קפואים, אורז פרסי, פתיתים וקטניות – אין סיבה לקנות את המותג היקר. תוכלו לחסוך כך עשרות שקלים בכל קנייה.

במה כן רצוי להשקיע? פסטות טובות, שמן זית איכותי, טחינה גולמית, בשר ודבש.

בטח תשמחו להכין גם: