מתכונים קלים טיפים והגיגים למה חשוב לאכול חלבונים בארוחות?

למה חשוב לאכול חלבונים בארוחות?

מאת אסף כהן

תזונה נכונה גורמת לגוף להיות בריא וחזק יותר. תזונה נכונה היא אחד המרכיבים החשובים על מנת לגרום לאנרגיה טובה במהלך היום, עייפות מופחתת, הצלחה במשימות שהצבנו לעצמנו ובכלל תזונה הכוללת את אבות המזון הרצויים ומניעה ממאכלים מרובים בשומן הופכת את היום שלנו לנעים יותר. חלבונים בתפריט היומי שלנו חשובים מאוד הן לחיזוק הגוף והן לבנייה שלו. רבות דובר על מחקרים המראים כי אכילת בשר אינה תורמת לגוף ומגבירה את הסיכוי לחלות במחלות שונות. כמו כל דבר, חשוב לשמור על איזון באכילה אך להגיד שבשר מזיק לגוף זו אמרה לא מדויקת. בבשר ישנם מרכיבים התורמים לכל המערכות החשובות בגוף ואי אכילת בשר לחלוטין יכולה לגרום לנזק אם לא מעניקים לגוף תחליפים ראויים אחרים.

איך אכילת בשר תורמת לגוף האדם?

כשמדברים על בשר, חשוב להדגיש שיש מספר סוגי בשר וכמו בכל דבר יש סוגים טובים יותר וטובים פחות. בשר עוף נחשב לבשר טוב שמכיל בתוכו חלבונים, ויטמינים ומינרלים המסייעים לגוף בחיזוק שלו ובשמירה על מערכותיו. בשר אדום, כלומר בשר בקר נחשב לבשר הפחות איכותי והפחות מומלץ לאכילה מרובה. מלבד החלבונים המצויים בבשר, ניתן למצוא בו גם ברזל, מינרלים ו-B12. אכילת בשר במינונים נכונים תורמת למערכת העצבים, שומרת על תקינות מערכת הדם ומונעת מחלות מסוג אנמיה, שומרת על העור ותורמת בחיזוק ובניית הגוף.

שייק חלבונים לספורטאים

ספורטאים מודעים היטב לסיוע שהם יקבלו מאכילת בשר ורבים אוכלים כמויות גדולות של בשר בעיקר בשביל החלבונים. שייק חלבונים לאחר אימון הוא שווה ערך לארוחה הכוללת טונה, קוטג' וביצים אך המינונים מדויקים יותר והקלוריות נמוכות יותר. שייק חלבונים מרכז בתוכו את המרכיבים החיוניים לגוף לאחר אימון מפרך ומסנן את המרכיבים הפחות תורמים. חלבונים לאחר אימון אירובי או הרמת משקולות בונה את השריר לאחר המאמץ ובנוסף מכין את הגוף לאימון שלאחר מכן. מאמנים רבים טוענים שסוף האימון הנוכחי הוא תחילתו של האימון הבא ולכן חשוב לאכול נכון לאחר האימון , כדי שבין היתר הגוף יהיה מוכן ולא עייף לאימון הבא.

ספורטאים צמחוניים – כמעט ולא קיים

ספורטאים רבים ברחבי העולם שומרים על תזונה נכונה בנוסף לאימונים העצימים שהם מבצעים בכל יום. ספורטאים תחרותיים שבשר הוא אינו חלק מהתפריט היומי שלהם כמעט ולא קיימים מכיוון שלבשר של יתרונות רבים, בעיקר כאשר מדובר בספורטאים. גם ספורטאים חובבים שעוסקים בענפי ספורט לצורך ההנאה בלבד מתקשים לשמור על גופם חזק ומוכן לאימון הבא ללא אכילת בשר. החלבונים הם חלק בלתי נפקד מהאימון ובבשר הוא נמצא בכמויות גדולות. חלבון לגוף לאחר אימון חשוב מאוד, לעיתים אפילו יותר מעוד עשרה קילומטר ריצה או הרמה נוספת של משקולות. תזונה יש חלק מכריע באימון ולאכילת בשר שמכיל חלבון היא חיונית בתפריט נכון ומאוזן.

מתאמנים? מחפשים אבקות חלבון איכותיות? בקרו באתר טבע קסטל ורכשו אבקת חלבון

המאמר אינו רפואי ואינו בא להחליף יעוץ רפואי אלא נותן נקודת מבט נוספת בלבד על תזונה.

בטח תשמחו להכין גם: